Ανθρωπολογική Έρευνα στην Εκπαιδευτική Πράξη
Σωτηρόπουλος, Λεωνίδας. 2017, ‘Ανθρωπολογική Έρευνα στην Εκπαιδευτική Πράξη’. Στο ΤΕΕΑΠΗ, Σύγχρονες Ερευνητικές Τάσεις στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία. Αθήνα: New Tech Pub.
Σωτηρόπουλος, Λεωνίδας. 2017, ‘Ανθρωπολογική Έρευνα στην Εκπαιδευτική Πράξη’. Στο ΤΕΕΑΠΗ, Σύγχρονες Ερευνητικές Τάσεις στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία. Αθήνα: New Tech Pub.
Sotiropoulos, Leonidas. 2017, ‘Henry Miller Travels in Greece’. Journeys, vol. 18, no. 2, pp. 65-81
Αγγελακοπούλου, Μ., Ρήγα, Β. (2017). Σχολικός χώρος και σώμα μαθητή: Ανάλυση περιεχομένου του λόγου της πολιτείας, Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το παιδί ή χώροι του παιδιού;», Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Καινοτόμες Εφαρμογές στην Εκπαίδευση» του ΑΠΘ, 19-21 Μαΐου 2017, Θεσσαλονίκη.
Raikou, N., Karalis, T., & Ravanis, K. (2017). Implementing an Innovative Method to Develop Critical Thinking Skills in Student Teachers, Acta Didactica Napocensia, 10(2), 21-30.
Rotidi, G., Collins, J. B., Karalis, T., & Lavidas, K. (2016). Using the Teaching Perspectives Inventory (TPI) to examine the relationship between teaching perspectives and disciplines in higher education, Journal of Further and Higher Education, 41(5), 611-624.
Κaralis, T. (2017). Shooting a moving target: The Sisyphus boulder of increasing participation in adult education during the period of economic crisis, Journal of Adult and Continuing Education, 23(1), 78-96.
Karalis, T. (2016). Cascade approach to training: theoretical issues and practical applications in non-formal education, Journal of Education and Social Policy, 3(2), 104-108.
Liodaki, N., & Karalis, T. (2016). Motives and Barriers of Adult Learners in Initial Vocational Education in Greece, Training and Practice – Journal of Educational Sciences, 14(1-2), 49-64.
Simopoulos, G., Magos, K., Karalis, T. (2016). The Languages of Others: exploring the Assumptions of Teachers of Greek as a Second Language on Multilingualism, International Journal of Language and Linguistics, 3(2).
Σωτηρόπουλος, Λεωνίδας. 2017, ‘Ανθρωπολογική Έρευνα στην Εκπαιδευτική Πράξη’. Στο ΤΕΕΑΠΗ, Σύγχρονες Ερευνητικές Τάσεις στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία. Αθήνα: New Tech Pub.
Sotiropoulos, Leonidas. 2017, ‘Henry Miller Travels in Greece’. Journeys, vol. 18, no. 2, pp. 65-81
Αγγελακοπούλου, Μ., Ρήγα, Β. (2017). Σχολικός χώρος και σώμα μαθητή: Ανάλυση περιεχομένου του λόγου της πολιτείας, Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το παιδί ή χώροι του παιδιού;», Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Καινοτόμες Εφαρμογές στην Εκπαίδευση» του ΑΠΘ, 19-21 Μαΐου 2017, Θεσσαλονίκη.
Raikou, N., Karalis, T., & Ravanis, K. (2017). Implementing an Innovative Method to Develop Critical Thinking Skills in Student Teachers, Acta Didactica Napocensia, 10(2), 21-30.
Rotidi, G., Collins, J. B., Karalis, T., & Lavidas, K. (2016). Using the Teaching Perspectives Inventory (TPI) to examine the relationship between teaching perspectives and disciplines in higher education, Journal of Further and Higher Education, 41(5), 611-624.
Κaralis, T. (2017). Shooting a moving target: The Sisyphus boulder of increasing participation in adult education during the period of economic crisis, Journal of Adult and Continuing Education, 23(1), 78-96.
Karalis, T. (2016). Cascade approach to training: theoretical issues and practical applications in non-formal education, Journal of Education and Social Policy, 3(2), 104-108.
Liodaki, N., & Karalis, T. (2016). Motives and Barriers of Adult Learners in Initial Vocational Education in Greece, Training and Practice – Journal of Educational Sciences, 14(1-2), 49-64.
Simopoulos, G., Magos, K., Karalis, T. (2016). The Languages of Others: exploring the Assumptions of Teachers of Greek as a Second Language on Multilingualism, International Journal of Language and Linguistics, 3(2).
The Laboratory of Pedagogical Research and Lifelong Education at the Department of Educational Sciences and Early Childhood Education of the University of Patras was founded in 1996. Titled the Laboratory of Pedagogical Research and Applications at its founding, it was one of the earliest such Laboratories in Greece. Two decades later, the Laboratory was renamed to better reflect the research interests of its members and its ongoing research and development activities. This change was effected by GG 900B/4-4-2016, which gave the Laboratory its current name.