Promoting critical reflection through teacher’s education
Raikou, N. (2014). Promoting critical reflection through teacher’s education. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1/1, 11-19.
Raikou, N. (2014). Promoting critical reflection through teacher’s education. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1/1, 11-19.
Raikou, N. (2014). The processing of perceptions of education students at the University: A composite approach through transformative learning and constructive-developmental theory, In D. Andritsakou & L.West (eds.), Proceedings of 1st ESREA Conference on ‘Interrogating transformative processes in learning and
Κόκκος, Α. & Ράικου, N. (2014). Αξιοποίηση της τέχνης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων»: Μια Καινοτομική Πρακτική. Εκπαιδευτικός Κύκλος, 2/2, 9-23.
Raikou, N. (2012). Can University be a Transformative Environment? Fostering Critical Reflection through Art in Higher Education. Journal of Literature and Art Studies, 2/3, 416-421.
Ράικου, Ν. (2012). Η αυτο-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως στοχαστική διαδικασία μέσα από την τέχνη, Στo Πρακτικά 4ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων ‘Καλές Πρακτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων’, 27-29 Απριλίου 2012, Αθήνα: Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 378-389
Ράικου, Ν. (2011). Η Αξιοποίηση της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών, Στο M. Αργυρίου & Π. Καμπύλη (επιμ.), Πρακτικά των εργασιών του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου ‘Τέχνες και Εκπαίδευση: Δημιουργικοί Τρόποι Εκμάθησης των Γλωσσών, 6-8 Μαΐου 2011, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών & Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 172 – 176
Raikou, N., & Karalis, T. (2011). Exploring the potential of Transformative Learning in Higher Education: the development of students’ critical thinking through aesthetic experience, In M. Alhadeff-Jones, & A. Kokkos (eds.), Proceedings of 9th International Conference on Transformative Learning ‘Transformative
Raikou, N., & Karalis, T. (2011). Aesthetic experience for teaching and learning in Higher Education: Using Art to teach the concept of “discipline” to student teachers, In Pixel (ed.), Proceedings of International Conference ‘The Future of Education’, Florence 16-17 June
Ράικου, Ν. (2010). Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Απόπειρα εφαρμογής της διδακτικής μεθόδου σε φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Πατρών. Κεφάλαιο στο Α. Κόκκος, ‘Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη’, Αθήνα: Μεταίχμιο, 123 – 137
Raikou, N., & Karalis, T. (2010). Non-formal and Informal Education Processes of European Lifelong Learning Programmes for Higher Education: The Case of the Erasmus Programme in a Greek Peripheral University. International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 1/5, 103-114
Raikou, N. (2014). Promoting critical reflection through teacher’s education. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1/1, 11-19.
Raikou, N. (2014). The processing of perceptions of education students at the University: A composite approach through transformative learning and constructive-developmental theory, In D. Andritsakou & L.West (eds.), Proceedings of 1st ESREA Conference on ‘Interrogating transformative processes in learning and education’, 27-29 May 2014, Athens: ESREA, 297-306
Κόκκος, Α. & Ράικου, N. (2014). Αξιοποίηση της τέχνης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων»: Μια Καινοτομική Πρακτική. Εκπαιδευτικός Κύκλος, 2/2, 9-23.
Raikou, N. (2012). Can University be a Transformative Environment? Fostering Critical Reflection through Art in Higher Education. Journal of Literature and Art Studies, 2/3, 416-421.
Ράικου, Ν. (2012). Η αυτο-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως στοχαστική διαδικασία μέσα από την τέχνη, Στo Πρακτικά 4ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων ‘Καλές Πρακτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων’, 27-29 Απριλίου 2012, Αθήνα: Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 378-389
Ράικου, Ν. (2011). Η Αξιοποίηση της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών, Στο M. Αργυρίου & Π. Καμπύλη (επιμ.), Πρακτικά των εργασιών του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου ‘Τέχνες και Εκπαίδευση: Δημιουργικοί Τρόποι Εκμάθησης των Γλωσσών, 6-8 Μαΐου 2011, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών & Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 172 – 176
Raikou, N., & Karalis, T. (2011). Exploring the potential of Transformative Learning in Higher Education: the development of students’ critical thinking through aesthetic experience, In M. Alhadeff-Jones, & A. Kokkos (eds.), Proceedings of 9th International Conference on Transformative Learning ‘Transformative Learning in Time of Crisis: Individual and Collective Challenges’, 28-29 May 2011, Athens: Columbia University & Hellenic Open University, 261-267
Raikou, N., & Karalis, T. (2011). Aesthetic experience for teaching and learning in Higher Education: Using Art to teach the concept of “discipline” to student teachers, In Pixel (ed.), Proceedings of International Conference ‘The Future of Education’, Florence 16-17 June 2011, Milano: Simonelli, 200-204
Ράικου, Ν. (2010). Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Απόπειρα εφαρμογής της διδακτικής μεθόδου σε φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Πατρών. Κεφάλαιο στο Α. Κόκκος, ‘Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη’, Αθήνα: Μεταίχμιο, 123 – 137
Raikou, N., & Karalis, T. (2010). Non-formal and Informal Education Processes of European Lifelong Learning Programmes for Higher Education: The Case of the Erasmus Programme in a Greek Peripheral University. International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 1/5, 103-114
The Laboratory of Pedagogical Research and Lifelong Education at the Department of Educational Sciences and Early Childhood Education of the University of Patras was founded in 1996. Titled the Laboratory of Pedagogical Research and Applications at its founding, it was one of the earliest such Laboratories in Greece. Two decades later, the Laboratory was renamed to better reflect the research interests of its members and its ongoing research and development activities. This change was effected by GG 900B/4-4-2016, which gave the Laboratory its current name.