Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης
Καραλής, Θ., & Παπαγεωργίου Η. (2012). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Καραλής, Θ., & Παπαγεωργίου Η. (2012). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Καραλής, Θ. (επιμ.) (2010). Διά Βίου Μάθηση και Πιστοποίηση. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Κόκκος, Α., & Καραλής, Θ. (2011). Ζητήματα σχεδιασμού και αξιολόγησης του Εθνικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών. Στο Α. Παπασταμάτης, Ε. Βαλκάνος, Ε. Α. Πανιτσίδου, & Γ. Ζαρίφης (επιμ.), Διά Βίου Μάθηση και Εκπαιδευτές Ενηλίκων: θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις (141-158). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Karalis, T. (2010). Situated and Transformative learning: exploring the potential of critical reflection to enhance organizational knowledge, Development and Learning in Organizations, 24(1), 17-20.
Καραλής, Θ. (2010). Η εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα. Στο Δ. Βεργίδης, & Α. Κόκκος (επιμ.), Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές (17-42). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship?, Problems of Education in the 21st Century, 12, 68-73.
Karalis, T., & Pavlis-Korres, M. (2009). Lifelong Learning in Greece: A Critical Review of Policies and Institutions. In M. P. Caltone (ed.), Handbook of Lifelong Learning Developments (373-385). New York: Nova Publishers.
Raikou, N., & Karalis, T. (2007). Student mobility from a Greek perspective: Benefits and difficulties as expressed by the participating students, Higher Education in Europe, 32(4), 347-357.
Καραλής, Θ. (2005). Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Καραλής, Θ. (2005). Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Καραλής, Θ., & Παπαγεωργίου Η. (2012). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Καραλής, Θ. (επιμ.) (2010). Διά Βίου Μάθηση και Πιστοποίηση. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Κόκκος, Α., & Καραλής, Θ. (2011). Ζητήματα σχεδιασμού και αξιολόγησης του Εθνικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών. Στο Α. Παπασταμάτης, Ε. Βαλκάνος, Ε. Α. Πανιτσίδου, & Γ. Ζαρίφης (επιμ.), Διά Βίου Μάθηση και Εκπαιδευτές Ενηλίκων: θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις (141-158). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Karalis, T. (2010). Situated and Transformative learning: exploring the potential of critical reflection to enhance organizational knowledge, Development and Learning in Organizations, 24(1), 17-20.
Καραλής, Θ. (2010). Η εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα. Στο Δ. Βεργίδης, & Α. Κόκκος (επιμ.), Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές (17-42). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship?, Problems of Education in the 21st Century, 12, 68-73.
Karalis, T., & Pavlis-Korres, M. (2009). Lifelong Learning in Greece: A Critical Review of Policies and Institutions. In M. P. Caltone (ed.), Handbook of Lifelong Learning Developments (373-385). New York: Nova Publishers.
Raikou, N., & Karalis, T. (2007). Student mobility from a Greek perspective: Benefits and difficulties as expressed by the participating students, Higher Education in Europe, 32(4), 347-357.
Καραλής, Θ. (2005). Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Καραλής, Θ. (2005). Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
The Laboratory of Pedagogical Research and Lifelong Education at the Department of Educational Sciences and Early Childhood Education of the University of Patras was founded in 1996. Titled the Laboratory of Pedagogical Research and Applications at its founding, it was one of the earliest such Laboratories in Greece. Two decades later, the Laboratory was renamed to better reflect the research interests of its members and its ongoing research and development activities. This change was effected by GG 900B/4-4-2016, which gave the Laboratory its current name.